Thursday, May 17, 2007

Perfect Day Part II - Dear Diary

satu hari lagi berlalu dimana aku masih lagi tidak mempertikaikan siapakah wanita itu... aku tahu sebelum dan sejak kami berkahwin banyak sudah rintangan yang kami lalui.. betapa susah dan rumit nyer untuk kami berumahtangga dan walaupun aku sendiri tahu dan mengerti bahawa dahulu aku adalah wanita itu.. umur perkahwinan kami tidak cecah setahun jagung tetapi abang sudah punya wanita lain.... apa kah makna kalau wanita lain meminta izin untuk keluar bersama teman dengan abang?? itu lah soalan yang berlegar2 difikiran ku... apakah yang harus aku lakukan.... nak mengadu pada orang lain??? aku malu.... memang benar orang katakan 'what's goes around come around'.... apakah ini balasan nyer dan ia sangat pahit sekali untuk ditelan.... dahulu aku tidak faham... hidup nie macam roda sekejap kita diatas sekejap kita dibawah... dahulu aku tidak memikirkan apakah perasaan apabila hak kita diambil orang.... aku masih boleh hidup berdasarkan retaknyer hati wanita lain tapi sekarang?? aku rasa sungguh bodoh....bodoh dengan diri aku sendiri kerana aku sendiri tidak tahu apakah aku layak mempertikai kan nyer atau tidak..... aku masih sayang hubungan yang baru ku bina.... aku masih belum boleh terima seandai nya abang ada wanita lain di dalam hidup nyer..... aku tidak salahkan wanita itu kerana masakan berbunyi kalau kita bertepuk sebelah tangan.... tapi......mmmmmmmm



apa pendapat atau nasihat blogger untuk isteri pertama, kedua dan wanita ketiga....

3 comments:

Pandang Dengar Diam said...

kata Siti no comment, no commet, no comment!

kata wartawan Bosan, Bosan, Bosan!

Aku Bukan Bidadari said...

hmm..
utk 1st wife..buat sehabis baik utk hubby.. kalau dia cari lain..takper TULAH(sumpahan) isteri pertama itu benar.. bersabar itu ubat yg paling mujarab..

utk 2nd wife - what goes around come aroun.. sila pk sejuta kali utk rampas kasih sayang orang..

utk 3rd wife - u great sebab 3rd wife akan menyebabkan 2nd wife makan hati..but akan kamceng ngan 1st wife.. sebab 1st wife akan cakap padan muka utk 2nd wife.. lalalallalala

utk husband - kalo nk ikut sunnah nabi..make sure solat cukup utk sehari. makan pakai semua2 isteri + anak2 cukup dan tak kurang satu pun..

Ahhhh kesimpulannya.. kawal nafsu..psti bahagia satu isteri satu suami..

Farah said...

cuaca:
artis ke masalah nyer.... :b

tiara:
thanks a lot for the opinion..